@MonsterOnTour Tweets :
06-08-2018 07:20 uur
Wij zijn onderweg naar Sloveniė. Wij zijn te volgen op Polarsteps #monsterontour

20-11-2017 21:41 uur
Wij zitten weer veilig thuis op de bank na een schitterende reis. Foto's volgen snel. #herinneringen #israel #vakantie #monsterontour

20-11-2017 07:49 uur
Dit uitzicht gaan we zeker missen. Wij zijn onderweg naar het vliegveld. #israel #dodezee #monsterontour #naarhuis

19-11-2017 10:19 uur
Nieuws van @MonsterOnTour : From the north to the south

19-11-2017 07:52 uur
Vandaag nemen wij afscheid van Eilat en de Rode zee. Vanmiddag zitten we aan de Dode zee. #eilat #rodezee #dodezee...

17-11-2017 18:46 uur
Eilat, wat een stad. In zo'n groot hotel hebben we nog nooit geslapen. Vlak aan de rode zee. De weg ernaartoe was s...

17-11-2017 07:54 uur
Vandaag rijden we vanuit het schitterende Tiberias helemaal naar het zuiden. We zullen eindigen in Eilat. #rodezee...

16-11-2017 14:03 uur
Vandaag Beit She'an national park bezocht! Schitterend de overblijfselen uit de Romeinse tijd. #beitshean...

15-11-2017 16:09 uur
Na een prima vlucht aangekomen in Israėl, een nieuw land op een nieuw continent. We slapen in Haifa vannacht....

15-11-2017 07:00 uur
Onderweg naar Israėl :D #vakantie #monsterontour #israel

Oudere tweets »

Het begin van een nieuwe reis
Maandag 17 juli 2017.

15-7-2017
Nadat we de laatste dingen in huis hebben gedaan en hebben ingepakt is het dan eindelijk zover! We gaan op vakantie. Met onze koffers lopen we naar de bushalte om vervolgens naar het station te gaan. Helaas voor ons zijn er werkzaamheden aan het spoor dit weekend en nemen we een omleiding via Den Bosch naar Schiphol. Ruim op tijd kwamen wij aan op Schiphol, hier hebben we de koffers meteen ingecheckd. Vervolgens ook de securitycheck doorlopen, waar het buitengewoon rustig was. Ondanks alle berichten in het nieuws de afgelopen weken. Nu konden we ontspannen en wachten tot we gingen boarden. Onder het genot van een biertje hebben we mensen zitten kijken en zelfs nog wat werkzaamheden verricht voor Budget Safari.

Rond 16.30 uur zijn we gaan boarden. Na een korte soepele vlucht zijn we geland in München. Hier kregen we een paspoortcontrole en konden zo weer door naar de volgende terminal. Onze volgende vlucht vertrok mooi op tijd. We hebben lekker ruime stoelen in het vloiegtuig van South African Airlines. Tijdens de vlucht kregen we nog een late maaltijd, keken een filmpje en toen ging het licht uit en vlogen we de nacht in.

16-7-2017
Na een korte, vermoeiende nacht werden we om 5 uur wakker gemaakt voor een ontbijtje. We landen om 7.30 uur in Johannesburg. Ons voordeel is dat we hier al meerdere malen zijn geweest en weten wat ons te doen staat. Met een fors tempo wandelen we zigzaggend door de andere mensen in de terminal heen en komen zo al vrij vlot bij de paspoortcontrole aan waar we ook ons visa krijgen. Hierna komt het spannende gedeelte, wachten op de koffers. Gelukkig komen deze vrij vlot achter elkaar, waardoor we door kunnen lopen naar het gedeelte met de huurauto's. Hier is ook het voordeel dat het vroeg is en dus heerlijk rustig. We doorlopen de formaliteiten aan de balie en krijgen de leuke mededeling dat onze Rav4 is geupgrade naar een Toyota Hillux. We voelen ons stiekem als een kind in een snoepwinkel. Wat een ruimte! Gezien we ook naar Mozambique gaan moeten er meerdere formulieren worden gemaakt voor ons, hierdoor hadden we ruim de tijd om alvast wat geld te gaan pinnen in de terminal. Bij terugkomst wacht ons helaas een kleine teleurstelling, we krijgen toch de Rav4 mee in plaats van de Toyota. Nadat de koffers zijn overgeladen en de mageneetplaten van Budget Safari op de auto zitten gaan we op pad. Het is even wennen. We moeten weer links rijden, de auto is een stuk ruimer dan we thuis gewend zijn te rijden en het is een automaat.

Het is een flinke rit van ongeveer 350 km. De eerste paar uur hebben we een hele saaie snelweg. Hierna volgen een aantal mooie en soms spannende passen. Al snel merken we dat we het nog niet verleerd zijn om op de Zuid-Afrikaanse manier auto te rijden. We wisselen een paar keer van plek omdat het toch best vermoeiend is na zo'n lange vlucht met weinig slaap. Rond 14 uur komen we aan in Sabie. Hier vleien we ons neer bij de Sabie Brewing Company voor een lekker koud biertje en een goede hamburger. Volgende stop is de supermarkt en de laatste stop is de guest lodge waar we slapen. Aangekomen bij Dublin Guest Lodge worden we zeer hartelijk ontvangen door de eigenaren Susan & Oscar. We hebben een schitterende kamer met een grote badkamer en zelfs een klein eigen balkonnetje. Als we eenmaal weer alleen zijn op onze kamer ploffen we op het bed neer en dommelen al snel in. Heerlijk zo'n middagdutje. Na een warme douche gaan we te voet door Sabie voor een hapje eten. Op aanraden eten we bij The Woodsman. Moe maar voldaan kruipen we vroeg onder de wol. Ja de wol, het is hier momenteel winter en in de avond en nacht koelt het behoorlijk af.

Deel dit bericht via:
Share via Twitter

Geen Facebook? Reageer dan via ons contactformulier, vinden we leuk!

Monster On Tour | Hosting, layout & webdevelopment: Berkie Internet Solutions © 2012-2018.