@MonsterOnTour Tweets :
06-08-2018 07:20 uur
Wij zijn onderweg naar Sloveniė. Wij zijn te volgen op Polarsteps #monsterontour

20-11-2017 21:41 uur
Wij zitten weer veilig thuis op de bank na een schitterende reis. Foto's volgen snel. #herinneringen #israel #vakantie #monsterontour

20-11-2017 07:49 uur
Dit uitzicht gaan we zeker missen. Wij zijn onderweg naar het vliegveld. #israel #dodezee #monsterontour #naarhuis

19-11-2017 10:19 uur
Nieuws van @MonsterOnTour : From the north to the south

19-11-2017 07:52 uur
Vandaag nemen wij afscheid van Eilat en de Rode zee. Vanmiddag zitten we aan de Dode zee. #eilat #rodezee #dodezee...

17-11-2017 18:46 uur
Eilat, wat een stad. In zo'n groot hotel hebben we nog nooit geslapen. Vlak aan de rode zee. De weg ernaartoe was s...

17-11-2017 07:54 uur
Vandaag rijden we vanuit het schitterende Tiberias helemaal naar het zuiden. We zullen eindigen in Eilat. #rodezee...

16-11-2017 14:03 uur
Vandaag Beit She'an national park bezocht! Schitterend de overblijfselen uit de Romeinse tijd. #beitshean...

15-11-2017 16:09 uur
Na een prima vlucht aangekomen in Israėl, een nieuw land op een nieuw continent. We slapen in Haifa vannacht....

15-11-2017 07:00 uur
Onderweg naar Israėl :D #vakantie #monsterontour #israel

Oudere tweets »

Sabie
Dinsdag 18 juli 2017.

17-7-2017

Na een heerlijke nacht van bijna 12 uur staan we verkwikt weer op. Ons ontbijtje word geserveerd op ons eigen balkon. Nadat we dit op hebben komen de eigenaren nog een praatje maken. Ze vragen wat we vandaag allemaal gaan doen en geven nog een aantal leuke tips. Ondanks dat Colin al 5x in dit gebied is geweest en Samanta al 2x kregen we toch nog nieuwe dingen te horen om te ontdekken. We begonnen bij de Lone Creek Falls. Na een korte wandeling door een regenwoud-achtig bos kwamen we bij de waterval. De waterval is 68 meter hoog. Omdat we nu in het droge seizoen zitten was er niet spectaculair veel water maar het was zeer zeker een mooie waterval. Onderaan de waterval was een soort natuurlijk zwembad. Na een aantal foto's zijn we doorgereden naar de Horseshoe Falls. We kwamen hier aan over een niet al te beste gravelweg. Een kleine wandeling langs rotswanden verder komen we bij de waterval aan. We zien meteen waar de naam vandaan komt. Hij ziet er namelijk uit als een hoefijzer. Colin klimt en klautert naar de andere kant om de beste foto te maken. We blijven nog even kijken en lopen dan op ons gemak weer terug. Volgende stop is Pilgrim's Rest. Dit is een oude stad uit de tijd van de goudkoorts. De huisjes geven je het gevoel alsof je even terug bent gegaan in de tijd. Ook zien we er een oude telefooncentrale, erg leuk om te zien! Helaas is het heel erg op toeristen gericht, die er momenteel niet zoveel zijn, waardoor je continu wordt aangesproken door de verkopers en bijna hun winkeltje in wordt getrokken. Dit benauwd ons een beetje en we rijden weer door. Als we bij onze auto aankomen zien we dat de parkeerwacht deze heeft staan wassen, zonder overleg. Colin spreekt de man erop aan dat dit niet nodig was geweest. De beste man vond van wel want hij was vies en vraagt ons doodleuk om 50ZAR. Gezien wij hier niet van gediend zijn en alleen wouden dat hij op de auto lette hebben we dit niet betaald en alleen 5ZAR gegeven voor het oppassen op de auto. In het lage stadsgedeelte zijn we niet meer gestopt, we hadden wel even genoeg van het touwtrekken met verkopers. Via de Robbers Pass reden we verder. Ondertussen was het lunchtijd en we stopten bij The Shoe. Een groot gebouw in de vorm van een schoen. We aten hier een hapje Onze route ging verder over de panorama route. We besloten bij de Blyde River Canyon te stoppen om nog wat mooie foto's te maken en te genieten van het schitterende uitzicht. Na wat geklim om de mooiste foto's te maken stappen we weer in onze auto en vervolgen onze route. Vanwege de droogte die er momenteel heerst in Zuid-afrika ontstaan er op veel plaatsenbranden. Zo ook hier wanneer we Bourke's Luck Potholes naderen. Het zijn een aantal kleine brandjes waar we ons niet druk om hoeven te maken. Helaas is het al laat aan het worden waardoor we niet meer kunnen stoppen bij Potluck Boskombuis. Deze tip hadden we gekregen bj de lodge. Hier wordt aan de rivier door locals traditioneel eten gemaakt op vuren. Je krijgt je eten en drinken geserveerd in tinnen servies. In Graskop stoppen we nog even voor een paar kleine boodschappen en rijden dan terug naar Sabie. We frissen ons wat op en gaan dan voor een praatje naar Susan en Oscar. We kregen een grlas wijn aan geboden en hebben heerlijk zitten kletsen. Over onze trip naar Mozambique, de mooie dingen die je in Zuid-Afrika nog allemaal kunt gaan doen en bekijken, Budget Safari en wat we voor elkaar nog kunnen betekenen in de toekomst. Om 19.30 uur hebben we afscheid genomen om een hapje te gaan eten bij The Old Fig Tree. Ze serveren hier Zuid-Afrikaanse gerechten en dat was precies waar we trek in hadden. We bestellen nog een glaasje wijn. Op de kaart vind je veel verschillende soorten plaatselijk wild, zoals kudu, krokodil en skilpadjie. Na een overheerlijke maaltijd met een volle buik lopen we weer terug naar de lodge. We kijken nog een keer naar alle foto's van vandaag en gaan dan heerlijk slapen.

Deel dit bericht via:
Share via Twitter

Geen Facebook? Reageer dan via ons contactformulier, vinden we leuk!

Monster On Tour | Hosting, layout & webdevelopment: Berkie Internet Solutions © 2012-2018.