@MonsterOnTour Tweets :
06-08-2018 07:20 uur
Wij zijn onderweg naar Sloveniė. Wij zijn te volgen op Polarsteps #monsterontour

20-11-2017 21:41 uur
Wij zitten weer veilig thuis op de bank na een schitterende reis. Foto's volgen snel. #herinneringen #israel #vakantie #monsterontour

20-11-2017 07:49 uur
Dit uitzicht gaan we zeker missen. Wij zijn onderweg naar het vliegveld. #israel #dodezee #monsterontour #naarhuis

19-11-2017 10:19 uur
Nieuws van @MonsterOnTour : From the north to the south

19-11-2017 07:52 uur
Vandaag nemen wij afscheid van Eilat en de Rode zee. Vanmiddag zitten we aan de Dode zee. #eilat #rodezee #dodezee...

17-11-2017 18:46 uur
Eilat, wat een stad. In zo'n groot hotel hebben we nog nooit geslapen. Vlak aan de rode zee. De weg ernaartoe was s...

17-11-2017 07:54 uur
Vandaag rijden we vanuit het schitterende Tiberias helemaal naar het zuiden. We zullen eindigen in Eilat. #rodezee...

16-11-2017 14:03 uur
Vandaag Beit She'an national park bezocht! Schitterend de overblijfselen uit de Romeinse tijd. #beitshean...

15-11-2017 16:09 uur
Na een prima vlucht aangekomen in Israėl, een nieuw land op een nieuw continent. We slapen in Haifa vannacht....

15-11-2017 07:00 uur
Onderweg naar Israėl :D #vakantie #monsterontour #israel

Oudere tweets »

Walvissen en nachtvorst
Zondag 30 juli 2017.

27-7-2017

Om kwart voor 6 ging vandaag de wekker. Met een koffie en thee voor onderweg rijden we naar het strand voor een mooie zonsopkomst. Op het strand zelf zien we verschillende sporen van wilde dieren. We herkennen in ieder geval de hippo en we denken een hyena en grote kat te zien. We rijden nog een extra rondje door St. Lucia en komen dan weer aan bij de lodge. We maken ons klaar voor het ontbijt. Dit is goed voorzien, ruime keuze aan koud en warm. Na het ontbijt zorgen we dat we klaar zijn om op walvissafari te gaan en daarna door te rijden. We doen nog even een paar winkels aan en rijden dan naar het kantoortje. Vanuit hier vertrekken alle mensen die mee gaan op deze trip vanuit Richard's Bay. Wij en nog een andere auto volgen het busje naar daar. Bijzonder genoeg zijn alle mensen die vandaag meegaan Nederlander of Belg, maar allemaal nederlandstalig. We stappen op de boot en al voordat we zijn vertrokken vanuit de haven zien we dat wij het minst goed zijn uitgerust. Geen vesten bij en zomers gekleed. Het is best fris op de boot, zeker als we eenmaal op zee zijn. Indrukwekkend om te zien hoe hoog de golven hier zijn en hoe ze als het ware op je afkomen. We weten nu in ieder geval zeker dat we geen piraten willen worden. De boot deint op de golven steeds verder van de kust af. De kapitein benoemt steeds wat hij ziet als er walvissen ergens in de buurt zijn, het is daarom ook erg leerzaam. We zien verschillende walvissen, 2x zien we een moeder met een kalf. Ook zien we 2 grote mannetjes. Helaas willen ze geen staarten laten zien. De tweede keer dat we een moeder met kalf zien is erg leuk. Het akalf is speels en springt herhaaldelijk boven het water uit. Dit zorgt voor veel "ooh's" en "aah's" op de boot naast al het geklik van de camera's. De kapitein is helaas aan tijd gebonden en wil zelf ook het liefst hier blijven. We komen te weet dat het kalf waarschijnlijk pas een week of 3 oud is. Een bijzonder schouwspel dus. Eenmaal terug aan wal gaan we lunchen en stappen dan weer in de auto. Op naar onze volgende bestemming; Umhlanga (je zegt Umslanga). Het is nog een aardig eindje rijden. Hoe dichter bij Durban, hoe breder de weg wordt. Wanneer we onze afslag bereiken zijn ze volop bezig met het venieuwen van de weg en het bouwen van fly-overs. We maken uiteraard een stop bij Getaway, dit is het grootste winkelcentrum van het zuidelijk halfrond. Die ook nog eens aan het bijbouwen zijn om de grootste te blijven. Naast een ontzettend ruime keus aan winkels (390+) vind je hier 70 eettentjes, een 18 zaals bios, een imax theater, een kartcentrum en een bowlingzaal. We bedoelen wat wil een mens nog meer? Nadat we hier een uurtje onze ogen uit hebben gekeken gaan we terug naar onze inmiddels gewassen auto. Dat is een voordeel van de grotere winkelcentra hier, terwijl jij je boodschappen doet kun je, je auto laten wassen. Inmiddels is het een uurtje of 5 als we naar de accommodatie rijden. Of moeten we zeggen aansluiten?! Want ook hier is de spits begonnen. Na een paar rotondes wringen en aanschuiven komen we in rustiger vaarwater en kunnen het laatste deel lekker doorrijden. We slapen bij Caza Beach in Umhlanga Rocks. De buurt waar we slapen staan alleen maar grote omheinde villa's. De accommodatie waar we slapen wordt gerund door een Belgisch stel dat hier 4 jaar geleden is neergestreken. We hebben een ontzettend ruime kamer, met een badkamer in de kast. We frissen ons op en rijden naar het centrum. Op aanraden van de eigenaresse gaan we naar Little Havana. In het centrum is het erg druk,we hebben wat moeite om te parkeren, maar het lukt. Het vlees wat we te eten krijgen is erg lekker en de bediening vriendelijk, zeker een aanrader dus. Na ons diner relaxen we nog even op de bank in onze kamer.

28-7-2017

Samanta begint de dag met een rondje hardlopen door deze chique wijk. De temperatuur is rond half 8 nog erg lekker, maar het beloofd een mooie en warme dag te worden. Na een douche is het wederom tijd voor een ontbijtje. We hebben hier een hele ruime keus alleen al bij het koude buffet. Daarnaast is er nog een ruime keus aan warme dingen, denk aan gekookte, gebakken, gepocheerde of roer eieren. Wanneer we deze bestellen kunnen we zelfs nog kiezen wat we erbij willen eten, bacon, worst, champignons en gebakken tomaat. We eten ons buikje rond, pakken de auto weer in en nemen afscheid. Onze volgende stop is de Oribi Gorge. Dit betekend een omweg van circa 2 uur. Hoe dichter bij Durban hoe drukker het op de weg wordt. Ook kunnen we heel duidelijk de smog boven de stad zien hangen. We passeren de stad en rijden verder richting de Wild Coast. Aangekomen bij Oribi Gorge betalen we onze entree en gaan op ontdekking. We stoppen bij de verschillende viewpoints en maken mooie foto's. De bordjes "beware of the edge" zijn wel heel toepasselijk. Waar de rotsen ophouden loopt het steil naar beneden. We kwamen met name voor de suspension bridge maar je kunt hier ook andere activiteiten doen. Zo hebben we hier een zogenoemde Big Swing. Wat de term al doet vermoeden een grote schommel. 160 meter boven de grond wordt je losgelaten en slinger je door de Gorge. Als we genoeg hebben gezien rijden we via Oribi Flats terug naar de snelweg. Via Kokstad rijden we noordelijker en richting de Drakensbergen, even heel wat anders dan al die kustplaatsen. We komen aan bij Khotso Lodge en Horsetrails. Dit is ook meteen een van de accommodaties die we boeken voor klanten van Budget Safari. We gaan ervan uit dat we in de backpackers slapen, en zijn dan ook aangenaam verrast wanneer we in een rondawel terecht komen. De rondawels zijn erg ruim van binnen. We besluiten mee te eten met wat de pot schaft vanavond. We genieten van het gezelschap hier en de sfeer. Wel is het erg koud in de avond. Waar we eten is de haard aan en dit is ook wat we doen zodra we terug komen in onze rondawel, brr! Waar we hier bijna niet omheen kunnen is een koude blik op de schitterende sterrenhemel. Doordat we redelijk van de bewoonde wereld af zitten en er geen straatlantaarns zijn kunnen we deze uitgebreid bewonderen. We slapen met de electrische dekens aan en onder een dubbel dekbed.

29-7-2017

Als we wakker worden lijkt het nog wel kouder dan toen we gingen slapen. We kleden ons snel aan en zetten een warm bakkie. Als we naar buiten kijken zien we dat het heeft gevroren vannacht. Niet zo gek dus dat we het koud vinden. We gaan ontbijten in het hoofdgebouw. Hierna maken we nog een flinke wandeling van een uur door de schitterende heuvelachtige natuur hier. We hebben gezelschap van Pebbles de kat. Ze volgt ons een deel van het pad en rent steeds al spinnend voor ons uit. Erg grappig. Na deze lekker wandeling is het tijd om onze weg te vervolgen. We hoeven niet ver te rijden vandaag, dat is fijn. We lunchen in Howick en gaan dan inchecken. De kamer waar we slapen heet hooizolder en is heel toepasselijk boven de kamer die de stallen heet. We maken nog even een uitstapje naar The Bierfassl. Hier serveren ze de bieren van de Nottingham Brewing Company. In het laatste beetje zon genieten we van een tapbiertje. In het winkeltje halen we nog een aantal bieren van de brouwerij. We frissen ons wat op in bad en eten een hapje in de bistro.

30-7-2017

We zijn al vroeg wakker, pakken de auto weer in, ontbijten en breiden ons mentaal voor op onze rit vandaag. We hebben een rit van ongeveer 450 km voor de boeg. Gelukkig rijden we vooral tolwegen en is het rustig op de wegen. We komen precies zoals verwacht 5 uur na vertrek aan in Kempton Park bij Johannesburg. We checken in zodat we de auto leeg kunnen maken. Nu gaan we een hapje eten bij Nando's. Volgende stop is de carwash waar we ervoor zorgen dat onze auto van binnen en buiten weer spic en span is voordat we hem morgen inleveren op het vliegveld. Onze reis zit er nog niet helemaal op want we vliegen dan naar Kaapstad. We ontspannen wat op de kamer, herpakken de koffers en eten een hapje. Een rustige avond vandaag.

Deel dit bericht via:
Share via Twitter

Geen Facebook? Reageer dan via ons contactformulier, vinden we leuk!

Monster On Tour | Hosting, layout & webdevelopment: Berkie Internet Solutions © 2012-2018.