@MonsterOnTour Tweets :
06-08-2018 07:20 uur
Wij zijn onderweg naar Sloveniė. Wij zijn te volgen op Polarsteps #monsterontour

20-11-2017 21:41 uur
Wij zitten weer veilig thuis op de bank na een schitterende reis. Foto's volgen snel. #herinneringen #israel #vakantie #monsterontour

20-11-2017 07:49 uur
Dit uitzicht gaan we zeker missen. Wij zijn onderweg naar het vliegveld. #israel #dodezee #monsterontour #naarhuis

19-11-2017 10:19 uur
Nieuws van @MonsterOnTour : From the north to the south

19-11-2017 07:52 uur
Vandaag nemen wij afscheid van Eilat en de Rode zee. Vanmiddag zitten we aan de Dode zee. #eilat #rodezee #dodezee...

17-11-2017 18:46 uur
Eilat, wat een stad. In zo'n groot hotel hebben we nog nooit geslapen. Vlak aan de rode zee. De weg ernaartoe was s...

17-11-2017 07:54 uur
Vandaag rijden we vanuit het schitterende Tiberias helemaal naar het zuiden. We zullen eindigen in Eilat. #rodezee...

16-11-2017 14:03 uur
Vandaag Beit She'an national park bezocht! Schitterend de overblijfselen uit de Romeinse tijd. #beitshean...

15-11-2017 16:09 uur
Na een prima vlucht aangekomen in Israėl, een nieuw land op een nieuw continent. We slapen in Haifa vannacht....

15-11-2017 07:00 uur
Onderweg naar Israėl :D #vakantie #monsterontour #israel

Oudere tweets »

Kaapstad
Vrijdag 4 augustus 2017.

31-7-2017

We ontbijten op het gemak en vertrekken dan naar het vliegveld voor onze vlucht naar Kaapstad. We checken onze koffers in, gan door de security check en stappen in het vliegtuig. De piloot noemt tijdens de vlucht het weerbercht voor Kaapstad: winderig. In Kaapstad aangekomen halen we onze koffers weer op en gaan naar de autoverhuur balies om onze auto op te halen. We hebben een mooie kleine auto in vergelijking met wat we hier nu gewend zijn. We rijden de komende dagen in een VW Polo Vivo. We rijden om Kaapstad heen naar Houtbay, waar we de komende dagen zullen verblijven. We hebben schitterend weer en dat komt goed uit voor alle plannen die we in deze heerlijke stad nog hebben. We rijden via de supermarkt naar onze accommodatie. Het guesthouse heet Beach House en dat is ook precies de uitstraling die het heeft. Zoals jullie misschien hebben gezien hebben we een heerlijk uitzicht op de baai. We genieten van een heerlijk biertje. In de avond gaan we op aanraden van de eigenaresse eten bij The Mariners Warf. Omdat het erg donker is raad ze aan om niet te lopen, ondanks dat het maar 500 meter verder is. We nemen de auto en genieten van heerlijk vers seafood.

1-8-2017

We beginnen de dag grauw en regenachtig, helaas. We hebben een uitstekend ontbijt hier, net iets uitgebreider dan we gewend zijn, heerlijk. Omdat het zo'n slecht weer is vallen onze plannen om de Tafelberg op te gaan letterlijk in het water. We installeren de Uber-app en bestellen een taxi naar Long Street in het centrum van Kaapstad. Volgens de reisgids is dit 'the place to be' voor leuke cafeetjes en restaurantjes. Gelukkig zijn er veel afdakjes en lopen we nog redelijk droog. Het voldoet niet helemaal aan de verwachtingen, maar we vermaken ons prima. We gaan verschillende souvenir winkeltjes in en onderhandelen flink over de prijzen. Na goed zoeken vinden we een zaak waar we een bakkie kunnen doen met een taartje. We lopen de straat tot het eind en genieten van de mooie en karakteristieke gebouwen. We strijken neer bij The Beer House. Hier hebben ze 25 taps en 99 verschillende flessen bier. Het meeste op de kaart is Zuid-Afrikaans. We zoeken iets uit wat lekker klinkt. Het speciaal bier is hier erg in opkomst en er wordt veel geėxperimenteerd. De biertjes zijn slapper dan we gewend zijn met de sterke bieren die we thuis drinken. We blijven lekker een tijdje zitten en genieten van de warmte en de droogte binnen. Het restaurant waar we heel graag hadden willen gaan eten is helaas tijdelijk gesloten, weer een plan wat in duigen valt. Onze weg vervolgt zich naar het Victoria & Alfred Waterfront. Onderweg komen we nog een hele leuke souvenirmarkt tegen. Het is een flinke wandeling en dat beginnen we wel te voelen nu. Het waterfront is een heerlijke plek om wat rond te dwalen. Hier weten we een Belgisch biercafe te zitten en we kunnen het dan ook niet laten om er iets te gaan drinken. De pub wordt onze laatste stop en hierna keren we weer terug naar Houtbay. Onze restaurantkeuze is simpel vandaag en dezelfde als gisteren. Moe maar voldaan gaan we slapen.

2-8-2017

Vandaag staat Robbeneiland op de planning. We ontbijten snel en vroeg en vertrekken weer naar het waterfront. Wederom is het een donkere dag. De boot naar het eiland beukt door de golven en we hebben het gevoel in een achtbaan te zitten. Dit komt zowel door het onderbuikgevoel als door alle verrastte 'ooh's' en 'aah's'. Aangekomen op het eiland na een half uur stuiteren stappen we in de bus voor deel 1 van de tour. We rijden over het eiland en komen veel te weten over de geschiedenis, de diverse gebouwen en de natuur. De gids laat ons weten dat we mazzel hebben, door het slechte weer zijn alle boten de rest van de dag afgezegd. Deel 2 is een wandeltour die ons in de gevangenis brengt. Onze gids is een 27-jarige Xhosa. Hij is erg gepassioneerd, met name als het op de politieke stukken aankomt. Verhit doet hij zijn verhaal. Door het slechte weer gaat het einde van de tour in sneltreinvaart. De boot terug lijkt minder hobbelig. We shoppen nog wat souvenirtjes en genieten van een heerlijke sushi-lunch. Onderweg terug naar Houtbay stoppen we nog even om foto's te maken van de zee in de rotsige baaien. Vanavond eten we alweer ons (voorlopig) laatste avondmaal in Zuid-afrika.

3-8-2017

Na het ontbijt staat ons nog een karwei te wachten. We moeten de koffers opnieuw inpakken en ervoor zorgen dat al onze souvenirs, spullen en kleren erin passen. Na wat passen en meten is het gelukt. Trots dat het is gelukt brengen we de koffers naar de auto. Hier komen we erachter dat de auto nog niet leeg was. Oeps, de koffers weer open en nog een beetje proppen dan maar. Helemaal bepakt gaan we op pad. De zon schijnt behoorlijk vandaag, voor ons een beetje balen maar toch ook wel lekker. We rijden door de Bo-Kaap en bewonderen de straten vol gekleurde gevels. Nadat de auto weer is ingeleverd is het tijd om de koffers in te checken. We zijn wat vroeg, maar dat is niet zo erg. We drinken een bakkie en genieten van een lunch met uitzicht op de landingsbaan. Onze eerste vlucht brengt ons van Kaapstad naar Johannesburg. Hier hebben we 1,5 uur overstaptijd. Dat is vrij kort gezien we ook door de douane heen moeten en de passencontrole. Gelukkig komen we er moeiteloos doorheen. Geen tijd meer voor de gave souvenir winkels hier, helaas. We gaan aan boord van onze tweede vlucht. Deze brengt ons naar Frankfurt. We krijgen nog een laat diner, kijken een film en proberen een paar uur te slapen.

4-8-2017

Rond 4 uur worden we weer gewekt voor het ontbijt. Op de luchthaven van Frankfurt staat ons nog een behoorlijke wandeling te wachten. Gelukkig nog wel tijd om iets te drinken. Het laatste stukje vliegen we naar Amsterdam. Daar aangekomen is het toch altijd weer even spannend of de koffers er ook zullen zijn. En ja hoor daar zijn ze dan! Nu het laatste deel van de reis naar huis nog. Met de trein naar Breda. En met de bus naar huis.

Het was een heerlijke vakantie en we kijken er nu al met veel plezier op terug. Op naar het volgende avontuur!

Deel dit bericht via:
Share via Twitter

Geen Facebook? Reageer dan via ons contactformulier, vinden we leuk!

Monster On Tour | Hosting, layout & webdevelopment: Berkie Internet Solutions © 2012-2018.