@MonsterOnTour Tweets :
20-11-2017 21:41 uur
Wij zitten weer veilig thuis op de bank na een schitterende reis. Foto's volgen snel. #herinneringen #israel #vakantie #monsterontour

20-11-2017 07:49 uur
Dit uitzicht gaan we zeker missen. Wij zijn onderweg naar het vliegveld. #israel #dodezee #monsterontour #naarhuis

19-11-2017 10:19 uur
Nieuws van @MonsterOnTour : From the north to the south

19-11-2017 07:52 uur
Vandaag nemen wij afscheid van Eilat en de Rode zee. Vanmiddag zitten we aan de Dode zee. #eilat #rodezee #dodezee...

17-11-2017 18:46 uur
Eilat, wat een stad. In zo'n groot hotel hebben we nog nooit geslapen. Vlak aan de rode zee. De weg ernaartoe was s...

17-11-2017 07:54 uur
Vandaag rijden we vanuit het schitterende Tiberias helemaal naar het zuiden. We zullen eindigen in Eilat. #rodezee...

16-11-2017 14:03 uur
Vandaag Beit She'an national park bezocht! Schitterend de overblijfselen uit de Romeinse tijd. #beitshean...

15-11-2017 16:09 uur
Na een prima vlucht aangekomen in IsraŽl, een nieuw land op een nieuw continent. We slapen in Haifa vannacht....

15-11-2017 07:00 uur
Onderweg naar IsraŽl :D #vakantie #monsterontour #israel

09-11-2017 14:16 uur
Over 6 dagen is het zover! Dan zitten we in IsraŽl! Een nieuw land ontdekken en nieuwe herinneringen maken :D...

Oudere tweets Ľ

From the north to the south
Zondag 19 november 2017.

Woensdag 15 november 2017
Om 02.45 uur gaat de wekker af. Midden in de nacht staan we op en maken ons klaar voor een nieuw avontuur. Tegen 03.15 uur zitten we in de auto op weg naar Schiphol. Het is nog donker buiten en erg rustig op de weg. Aangekomen op de parkeerplaats stappen we in de bus die ons naar de terminal zal brengen. We zijn er rond 05.00 uur. We kijken op de schermen waar we naartoe moeten en lopen helemaal naar de andere kant van Schiphol om onze koffer in te gaan checken. Er staat een ontzettend lange rij voor de balie van Easy Jet. We sluiten aan en heel langzaam lopen we verder. Bijna een uur later zijn we ingecheckt. Daar gaat onze rustige start. We gaan meteen door naar de security check zodat we daarna hopelijk nog tijd hebben voor een ontbijtje. Dit gaat gelukkig sneller dan het inchecken maar echt tijd houden we niet over. We moeten nog ongeveer een kwartier lopen naar de gate. We lopen langs de bakker en halen snel een paar croissantjes en broodjes voor onderweg. Bij de gate gaat het allemaal erg soepel en snel. Wel worden er veel vragen gesteld, vooral over het waarom van onze reis. Moeiteloos mogen we doorlopen. We proppen onszelf in de krappe stoelen van het vliegtuig en maken ons klaar voor vertrek.
Onderweg eten we ons snel gekochte ontbijtje op. 5 uur na opstijgen landen we in Tel Aviv, IsraŽl. We komen erg vlot door de paspoortcontrole heen en gaan dan met ons blauwe entree blaadje verder om de koffer op te halen. De temperatuur is erg lekker hier. Nadat we de koffer hebben lopen we door de aankomsthal, omdat het al vrij laat is hebben we best honger en scoren we 2 calzones bij de bakker. We halen meteen een simkaart en gaan dan op zoek naar de rental cars.
Bij de balie neemt de vrouw alle tijd om ons te helpen. We vragen nog even na of het toegestaan is met de huurauto het Palestijnse gebied in te gaan omdat we toch wel erg graag Jerusalem en Bethlehem willen bezoeken. De vrouw zegt dat dit niet mogelijk is met de huurauto, bovendien hebben we daar niks te zoeken. Erg duidelijk dus.
We gaan met onze sleutel naar de garage om de auto op te halen, we zijn benieuwd wat we meekrijgen want we hebben een kleine upgrade gehad. Uiteindelijk rijden we weg in een Peugot 103.

Onze route vandaag brengt ons naar Haifa. Aangekomen in de stad zoeken we een parkeerplek vlakbij de accommodatie. Als we lopen naar de accommodatie zien we al veel gezellige terrasjes op straat. We slapen in het voetgangersgebied. We checken in en worden naar ons ruime appartement gebracht. Hier relaxen we wat en frissen ons op. Het is nu eind van de middag en we gaan voor een biertje. Bijna alle zaken hebben een veelheid aan bier op de kaart staan, zelfs veel van de tap. We merken wel dat er veel Belgisch, Duits en zelfs Oostenrijks bier wordt geschonken. Na een paar drankjes zoeken we een restaurantje op waar we iets IsraŽlisch kunnen eten. Achteraf misschien niet het meest vriendelijke restaurant maar de kebab was lekker en zelfs de aardappels die ze in eerste instantie waren vergeten smaakte prima. We lopen weer verder en zien de terrasjes drukker worden. Buiten is het nog aangenaam warm. We landen op een leuk terrasje waar ze alleen een IsraŽlische kaart hebben maar een zeer behulpzame en goed Engels sprekende ober hebben. We gaan vanavond vroeg naar bed, na deze lange reisdag.

Donderdag 16 november 2017
Na een heerlijke eerste nacht gaan we op pad voor een ontbijtje. Helaas is het zaakje op de hoek nog niet open, maar we hebben gisteren een bakkertje gezien. Hier liggen allerlei verschillende broodjes. We nemen er van ieder 2 mee en eten deze op de kamer op. Ieder broodje is weer een verrassing. Je moet je voorstellen dat ze allemaal van een soort bladerdeeg gemaakt lijken te zijn en besprenkeld met sesamzaad. In het eerste broodje zat iets wat nog het meeste weghad van aardappelpurree. We hadden dus een vrij stevig ontbijt en hebben de helft van de broodjes meegenomen voor onderweg. In Haifa zijn we naar de Bahaíi Gardens geweest. Schitterend aangelegde en onderhouden tuinen. In het midden stond de Shrine of the Bab. De op een na heiligste plek van het Bahaíi geloof. Vanuit Haifa gaan we weer op pad naar een volgende bestemming. We rijden eerst door Nazareth, wat een drukke stad is. Onze volgende stop is Beit Sheían. In Beit Sheían bezoeken we het nationale park. Hier ga je terug naar de tijd van de Romeinen. Er zijn hier schitterend overblijfselen van wat ooit een stad was. Het theater is nog grotendeels bewaard gebleven, net als veel van de pilaren en funderingen. Het is heerlijk zonnig en we wandelen op het gemak rond. Nadat we alles hebben bekeken gaan we bij een kiosk een broodje halen, van een Hebreeuws menu, waar gelukkig plaatjes bij staan bestellen we een pita falafel. En wat smaakt dat goed zeg! Vlak na ons komt er een bus aan met een grote groep Duitsers. De gids verteld dat ze een broodje en een drankje kunnen halen, voor Ä10. Wij kijken elkaar verbaasd aan, daar wij voor Ä10 met zijn tweeŽn hebben gegeten. We zijn blij dat we zelf op pad zijn en niet met een georganiseerde busreis. We kopen nog wat te drinken voor onderweg en wat biertjes voor vanavond en rijden door naar onze eindbestemming Tiberias.
Tiberias is een leuke stad aan het meer van Galilee. Nadat we ons hebben opgefrist gaan we lekker wandelen door de stad. Het meer is erg groot, en we genieten van het uitzicht vanaf de boulevard met een lekker koud lokaal biertje. Op het terras hebben we het nog eens over het verdere verloop van onze reis en passen deze her en der wat aan. We boeken tevens de volgende accommodaties. We maken te voet veel kilometers vandaag. Alles is vanuit het hotel goed te lopen en dat is prettig. In de avond komt alles wat meer tot leven. We vinden een leuke Ierse pub waar we het perfecte tafeltje krijgen om mensen te kijken. We bestellen een biertje en een brood met smeersels. Tegenover waar we zitten, zit een Koosjer restaurant. Er komen dan ook erg veel joodse mensen langs, net als moslims en mensen waarvan je niet weet welk geloof ze aanhangen. We vermaken ons prima. Net als de vele katten die er rondlopen in de hoop dat er iets te eten valt. Na een tijdje bestellen we Shish Kebab en Shawarma. Na dit heerlijke maaltje gaan we weer aan de wandel. We neuzen rond op de markt en lopen lekker langs de boulevard. Op de kamer doen we nog een drankje en gaan dan moe maar voldaan naar bed.

Vrijdag 17 november 2017
Na een simpel maar goed ontbijt gaan we op pad. Vandaag wordt een lange reisdag. Onze bestemming is Eilat. Maar omdat we niet door het Palestijnse gebied willen/mogen moeten we er helemaal omheen rijden. In het noorden rijden we nog door verschillende steden heen. Maar na een tijdje komen we op een snelweg voorbij Tel Aviv en daar wordt het rustiger. We rijden richting Beer Sheíva, hier zit een BedoeÔen museum en een opgravingsplek van Tel Sheíva (oud Sheíva). Bij het BedoeÔen museum staan we helaas voor een dicht hek. De opgravingssite is gelukkig wel open. Het is een stad die teruggaat tot de tijd van de Bijbelse verhalen. En ook om die reden staat het op de werelderfgoedlijst van Unesco.
Vervolgens rijden we richting Mitspe Ramon. We rijden inmiddels al even in de Negev woestijn, welke het grootste deel van IsraŽl beslaat. Vanuit Mitspe Ramon rijden we door Makhtesh Ramon. Dit is een immens grote canyon midden in de woestijn, erg indrukwekkend en mooi om te zien. We kijken onze ogen uit onderweg. Het laatste stuk van de weg is redelijk simpel en saai. Het is hier erg leeg en we zien vooral zand en steen. We zien links van ons een grote stad opdoemen, dit is Accaba in JordaniŽ. We rijden nu vlak langs de grens. Voordat we bij Eilat zijn komen we nog langs een controlepost, we mogen gewoon doorrijden. In Eilat kijken we wederom onze ogen uit. Wat een enorme hotels staan hier. We checken in bij ons eigen luxe en grote hotel. Helaas valt de avond al als we aan zijn gekomen. Desalniettemin gaan we op verkenning uit langs de boulevard en in de stad. We hopen vanavond ook weer een lekkere IsraŽlische specialiteit te kunnen eten. Helaas valt dat een beetje tegen. Doordat het hier zo toeristisch is, staan er ook meer burgers en steaks op het menu. Uiteindelijk besluiten we na al het gewandel om bij de Shawarma en falafel zaak een broodje te gaan halen. Ook hier is het menu uitsluitend in het Hebreeuws, met plaatjes. We bestellen ieder een pita Shawarma. We krijgen een dienblad en sluiten verder aan in de rij. Aangekomen bij de man die de broodjes maakt hebben we de keus uit acht verschillende vullingen voor in ons broodje, varieren van Hummus en Tahini tot rode en witte kool. We vullen ons broodje naar smaak en peuzelen het in stilte op. We doen her en der nog een drankje en duiken dan ons bedje in, in onze luxe kamer.

Deel dit bericht via:
Share via Twitter

Geen Facebook? Reageer dan via ons contactformulier, vinden we leuk!

Monster On Tour | Hosting, layout & webdevelopment: Berkie Internet Solutions © 2012-2018.