@MonsterOnTour Tweets :
06-08-2018 07:20 uur
Wij zijn onderweg naar SloveniŽ. Wij zijn te volgen op Polarsteps #monsterontour

20-11-2017 21:41 uur
Wij zitten weer veilig thuis op de bank na een schitterende reis. Foto's volgen snel. #herinneringen #israel #vakantie #monsterontour

20-11-2017 07:49 uur
Dit uitzicht gaan we zeker missen. Wij zijn onderweg naar het vliegveld. #israel #dodezee #monsterontour #naarhuis

19-11-2017 10:19 uur
Nieuws van @MonsterOnTour : From the north to the south

19-11-2017 07:52 uur
Vandaag nemen wij afscheid van Eilat en de Rode zee. Vanmiddag zitten we aan de Dode zee. #eilat #rodezee #dodezee...

17-11-2017 18:46 uur
Eilat, wat een stad. In zo'n groot hotel hebben we nog nooit geslapen. Vlak aan de rode zee. De weg ernaartoe was s...

17-11-2017 07:54 uur
Vandaag rijden we vanuit het schitterende Tiberias helemaal naar het zuiden. We zullen eindigen in Eilat. #rodezee...

16-11-2017 14:03 uur
Vandaag Beit She'an national park bezocht! Schitterend de overblijfselen uit de Romeinse tijd. #beitshean...

15-11-2017 16:09 uur
Na een prima vlucht aangekomen in IsraŽl, een nieuw land op een nieuw continent. We slapen in Haifa vannacht....

15-11-2017 07:00 uur
Onderweg naar IsraŽl :D #vakantie #monsterontour #israel

Oudere tweets Ľ

Even voorstellen

Wij zijn Colin en Samanta. Een jong stel dat graag iets van de wereld wil zien. Dit willen wij graag met onze Unimog doen en soms ook even zonder. Hieronder zullen wij onszelf en de Unimog wat uitgebreider voorstellen.

Colin

Ik ben Colin geboren in 1981. Ik werk als elektricien in de nieuwbouw in en rond Rotterdam.

Na m'n eerste vakantie in 2005 naar Zuid-Afrika ben ik langzaam maar zeker verliefd geworden op dit continent. Voor m'n vakantie in 2006 weer naar Zuid-Afrika, ben ik verhalen gaan lezen als voorbereiding op die vakantie. Zo kwam ik ook bij verhalen die buiten Zuid-Afrika gingen, en zo kwam ik langzaam bij de verhalen van mensen die helemaal met de auto naar Zuid-Afrika rijden, de overlanders. Die verhalen ging ik steeds meer lezen en verzamelen. Zo kwam ik ook op het idee dat het dat is wat ik wil, met m'n eigen auto naar Zuid-Afrika rijden, en misschien nog wel terug ook. Veel reisverslagen van andere gelezen en langzaam op zoek naar een auto. Die vond ik in 2008 op marktplaats. Een Mercedes Unimog dat leek mij de ultieme overlanders auto. Veel ruimte, goede terreincapaciteiten en er kan een vast bed in.

Langzaam begonnen met opknappen en hem technisch helemaal in orde maken en leren sleutelen. Het plan was 2011 vertrekken, daar kwam echter verandering in toen ik Samanta tegen kwam. Het klikte goed tussen ons en dus besloten om de plannen maar even in de koelkast te zetten tot haar opleiding is afgelopen. Tot die tijd veel kleinere reizen en voorbereidingen op onze reis naar Afrika.

Samanta

Mijn naam is Samanta, geboren in 1988 te Oss. We wonen nu een jaar in Breda. Ik ben leerling verpleegkunde in Etten-Leur. In 2014 hoop ik mijn diploma in ontvangst te mogen nemen.

Ik roep al een aantal jaar dat ik graag een wereldreis wil gaan maken als ik klaar ben met mijn studie. Gewoon een jaar ertussenuit en iets zien van de wijde wereld. Toen ontmoette ik Colin en we kregen een relatie, in oktober 2009. We praatten veel over reizen en er een jaar uit gaan om dit waar te maken. Mijn originele plannen waren om te starten in AustraliŽ en Nieuw-Zeeland en vandaar door AziŽ te reizen en dan nog wel verder te kijken. Zijn plannen hebben jullie hierboven al gelezen. Omdat ik het toch ook wel erg leuk vond om met het Monster erop uit te gaan heb ik mijn plannen bijgesteld en willen we ze gaan combineren. Dit is echter nog 2 jaar weg. In de tussentijd dus ook lekker op verkenningstocht, veel zien en nieuwe dingen beleven.

Dit gaat mijn eerste grote reis worden en tevens de eerste keer buiten Europa. Erg spannend dus!

De Unimog (Monster)

De Unimog is een Duitse kleine vrachtwagen van Daimler-Benz, aanvankelijk geproduceerd door Boehringer. Het ontwerp dateert van kort na de Tweede Wereldoorlog. De Unimog wordt tegenwoordig geleverd onder de merknaam Mercedes-Benz. De naam komt van het Duitse UNIversal MOtor Geršt("universele motor machine").

De Unimog was aanvankelijk bedoeld als langzaam rijdend landbouwvoertuig waarmee men op het land kon werken, en werktuigen kon aandrijven en transporteren. Ook kon de Unimog als auto worden gebruikt. Hij heeft een zeer hoge bodemvrijheid en een flexibel frame, en kan in zeer oneffen terrein rijden. Daarom wordt hij ook door verschillende legers gebruikt.

Onze Unimog is een s404.114, uit het Duitse of Belgische leger. Hij is in de tijd als radio/verbindingswagen gebruikt. Hij heeft in de loop der tijd de bijnaam Monster gekregen. Vandaar ook Monster on Tour.

Monster On Tour | Hosting, layout & webdevelopment: Berkie Internet Solutions © 2012-2018.