@MonsterOnTour Tweets :
20-11-2017 21:41 uur
Wij zitten weer veilig thuis op de bank na een schitterende reis. Foto's volgen snel. #herinneringen #israel #vakantie #monsterontour

20-11-2017 07:49 uur
Dit uitzicht gaan we zeker missen. Wij zijn onderweg naar het vliegveld. #israel #dodezee #monsterontour #naarhuis

19-11-2017 10:19 uur
Nieuws van @MonsterOnTour : From the north to the south

19-11-2017 07:52 uur
Vandaag nemen wij afscheid van Eilat en de Rode zee. Vanmiddag zitten we aan de Dode zee. #eilat #rodezee #dodezee...

17-11-2017 18:46 uur
Eilat, wat een stad. In zo'n groot hotel hebben we nog nooit geslapen. Vlak aan de rode zee. De weg ernaartoe was s...

17-11-2017 07:54 uur
Vandaag rijden we vanuit het schitterende Tiberias helemaal naar het zuiden. We zullen eindigen in Eilat. #rodezee...

16-11-2017 14:03 uur
Vandaag Beit She'an national park bezocht! Schitterend de overblijfselen uit de Romeinse tijd. #beitshean...

15-11-2017 16:09 uur
Na een prima vlucht aangekomen in Israėl, een nieuw land op een nieuw continent. We slapen in Haifa vannacht....

15-11-2017 07:00 uur
Onderweg naar Israėl :D #vakantie #monsterontour #israel

09-11-2017 14:16 uur
Over 6 dagen is het zover! Dan zitten we in Israėl! Een nieuw land ontdekken en nieuwe herinneringen maken :D...

Oudere tweets »

Afrika 2015

Verslagen van onze 3 maanden durende rondreis door Zuid-Afrika, Namibiė & Botswana

Het afscheid
Donderdag 28 mei 2015.

25-5-2015

Als we wakker zijn geworden in dit schitterende reservaat maken we ons op ons gemakje klaar om 40 km verder Benoni, Johannesburg in te rijden. Onderweg hebben we veel wegwerkzaamheden waardoor we langer dan verwacht onderweg zijn. Bij een winkelcentrum doen we onze laatste boodschappen. ...

Het naderende einde
Zondag 24 mei 2015.

20-5-2015

We hebben vandaag een echte relaxdag. 's Morgens maken we een wandeling in de omgeving, samen met de honden. En in de middag richten we ons Monster opnieuw in met behulp van een paar stevige nieuwe kratten, gezien deze waren gesneuveld op weg naar ...

Krugerpark
Dinsdag 19 mei 2015.

14-05-2015 t/m 19-05-2015

We rijden door een leuk stuk Afrika met allemaal kraampjes langs de weg en koeien op de weg. We komen aan bij de Punda Maria Gate en gaan zo het Kruger Park binnen. We blijven in totaal 5 nachten in het park ...

Van Botswana tot het Kruger park
Vrijdag 15 mei 2015.

8-5-2015

Na een ontbijtje rijden we naar de pomp in Gweta. Helaas geen benzine, de volgende pomp die we tegen zullen komen zit in Maun, 210 km verderop. Onderweg zien we weer wat olifanten, zoals bijna iedere dag langs de weg. We maken een stop ...

Kasane
Donderdag 7 mei 2015.

5-5-2015

Om 8 uur worden we opgehaald door Dreams Safaris met een open safaritruck, voor een dagtrip naar de Victoria Falls. Hier hebben we bewust voor gekozen omdat we weinig zin hadden in veel gedoe aan de grens, de vele roadblocks en de kosten die ...

Dag Namibiė, hallo Botswana
Maandag 4 mei 2015.

29-4-2015

We doen een rustige dag vandaag. Op ons gemakje doen we boodschappen en de afstand die we afleggen is niet al te groot. We komen in de middag aan bij Mururani Camp, net voor de veteranian checkpoint. Een veteranian checkpoint is een poort waar ...

Etosha
Dinsdag 28 april 2015.

24-4-2015

Vandaag verlaten we Oppi Koppi Rest Camp. We hebben genoeg uitgerust en zijn weer klaar voor een paar dagen flink toeren. Hier in de buurt zit een Himba dorp wat we eerst gaan bezoeken om te kijken hoe deze mensen leven. We krijgen een ...

Van Sossusvlei to Kamanjab
Donderdag 23 april 2015.

18-4-2015

Vanmorgen heel vroeg ging de wekker, het was nog donker buiten, en dus ook vroeger als andere dagen wanneer we rond kwart over 6 opstaan. We willen om 6 uur in de auto zitten zodat we vroeg in de Sossusvlei kunnen zijn, voor de ...

Reis door de leegte
Vrijdag 17 april 2015.

13-4-2015

Met een dosis gezonde spanning gaan we naar de grens met Namibiė. We verwachten het Carnet weer helemaal uit te moeten leggen en een paar uur kwijt te zijn. Maar niets is minder waar. Ze weten hier precies wat te doen met de Carnet ...

Cape Namibia route
Zondag 12 april 2015.

10-4-2015
We vertrekken uit Kaapstad. Onze eerstvolgende stop is Bloubergstrand. Hier mag ons Monster weer even poseren, dit keer met de Tafelberg. Onderweg naar de snelweg hebben we voorlopig ook onze laatste stoplichten. We zijn blij dat we uit deze drukke metropool weg zijn, hoewel het ...

De Kaap en Kaapstad
Donderdag 9 april 2015.

6-4-2015

We rijden vanmorgen naar de plaats Strand. Onderweg komen we vele wijnboerderijen tegen en gaat de weg hoofdzakelijk naar beneden. We komen in Gordon's Bay terecht waar we naar een uitzichtpunt rijden. Via een mooie niet al te steile weg komen we uit bij ...

Struisvogels en wijnproeverijen
Zondag 5 april 2015.

3-4-2015

's Morgens gingen wij fluitend op pad. We begonnen met een pas waarbij we meteen 800 m stegen. Ons Monster had het goed naar zijn zin en werd lekker warm. Onderweg naar boven werd de mist steeds dichter, totdat we bijna niks meer zagen. ...

Jeffrey's Bay en meer
Donderdag 2 april 2015.

30-3-2015

Gisteren hebben we heerlijk vis gegeten bij Catch of the Day.

We beginnen de dag weer met sleutelen en schoonmaken. Wederom denken we aan de carberateur, maar kunnen niks vinden. Later op de dag lopen we naar de supermarkt voor wat boodschappen. Onderweg daarnaartoe eten ...

Door de Kloof naar Zee
Zondag 29 maart 2015.

24-3-2015

Na een eenzame nacht op de camping vertrekken wij via het winkelcentrum richting Middelburg. Het is vandaag een saaie en regenachtige dag. Rond lunchtijd komen we in Middelburg aan. We stoppen voor een bakkie terwijl het buiten giet van de regen. Het stadje ziet ...

Lesotho
Maandag 23 maart 2015.

21-3-2015

Vanmorgen zijn we lekker vroeg vertrokken uit dit schitterende park. We hadden gepland in Clemens een stop te doen voor de grote boodschappen. Helaas kwamen we niet veel verder dan een tankbeurt en een heel klein supermarktje. Vol goede moed dus op naar het ...

Drakensbergen
Vrijdag 20 maart 2015.

16-3-2015

Vandaag vertrekken we bij Inkosana Lodge, op naar het Amphitheater backpackers. Helaas hebben we vandaag ook geen geluk. Na 20 km begint de auto al moeilijker te doen en de moed zakt ons een beetje in de schoenen. Na 30 km staan we stil ...

Run through the hills
Zondag 15 maart 2015.

13-3-2015

's Morgens na het gezamelijke ontijt hebben we afscheid genomen en zijn we vol goede moed vertrokken. Eerst hebben we Howick Falls bezichtigd. Deze mochten we natuurlijk niet missen na 2 dagen in Howick. Na de waterval hebben we een binnen-door-weg gekozen omdat het ...

Return of the Monster
Donderdag 12 maart 2015.

9-3-2015

We zijn weer vroeg op weg en dit keer richting de haven van Durban. We waren netjes op tijd en we waren nog niet binnen of we zagen de container al aankomen rijden. Customs was ook mooi op tijd met onze Carnet en het ...

Swaziland en Salt Rock
Zondag 8 maart 2015.

06-03-2015

Bij de grenspost is ons paspoort weer wat stempels rijker en wij 50 rand voor de auto armer. De natuur in Swaziland kan je vergelijken met de bergen in Oostenrijk Na 3 dagen zonder radio te hebben gereden hebben we nu een lokale Swazilandse ...

Kruger Park en omgeving
Vrijdag 6 maart 2015.

4-3-2015

om 6.15 uur werden we wakker van het licht. Na een ontbijtje van pannenkoeken en wentelteefjes gingen we op pas. Vandaag staat de panoramaroute op het programma. We waren net onderweg en hadden waarschijnlijk even niet opgelet en was de tank leeg. Gelukkig stonden ...

Aankomst in Zuid-Afrika
Dinsdag 3 maart 2015.

1-3-2015

Na het geweldige feest van gisteren gaan we vandaag onze tassen inpakken. We hebben tegen iedereen gezegd dat het niet zoveel meer is omdat er al veel in de Unimog zit. Dit viel toch nog vies tegen. Na wat gezwoeg is het ons toch ...

Monster on Cruise deel 2
Zaterdag 21 februari 2015.

Ik heb op de boot al veel anderen leren kennen. Wat een toeval gewoon iemand uit Breda, op dezelfde boot, met dezelfde bestemming. Mijn reismaatje hoort bij Peter en Trudi van www.africa2breda.wordpress.com
Na een paar dagen in het ruime sop varen we een rivier op. Ik ...

Monster on Cruise deel 1
Zondag 1 februari 2015.

Sinds ik (monster) terug ben uit mijn winterverblijf, hoewel het nog steeds winter is, wordt ik langzaamaan leeggehaald. Er wordt het een en ander aangepast. Zo is mijn gastank operatief verwijderd en heb ik op die plek een likje verf gekregen. Mijn fietsendrager is ...

De klok tikt door
Donderdag 8 januari 2015.

Er gebeurt op het moment heel veel tegelijk. Daarom geven we jullie even een update in de vorm van een verslag. De Unimog staat weer voor de deur dus er is weer genoeg te doen. We hebben hem helemaal leeggeruimd om eens goed te ...

De voorbereidingen
Woensdag 12 november 2014.

Hier even een update.

Het is nog iets meer dan 15 weken en dan vertrekken we richting Zuid-Afrika, het plan is om 3 maanden rond te trekken in zuidelijk Afrika met ons Monster. Waarschijnlijk Zuid-Afrika, Swaziland, Lesotho, Namibiė, Botswana en Zambia of Zimbabwe.

De Unimog is ...

Lees verder »

Monster On Tour | Hosting, layout & webdevelopment: Berkie Internet Solutions © 2012-2018.